۱۱:۴۹ ۱۴۰۳/۰۸/۰۶

قیمت این روزهای گوشت و برنج و روغن

بررسی فروشگاه‌های غیرحضوری و زنجیره‌ای نشان می‌دهد که ثبات بر بازار اقلام اساسی حاکم بوده و تغییری در قیمت برنج، روغن و تخم مرغ رخ نداده است.
قیمت این روزهای گوشت و برنج و روغن
کد خبر:۶۲۳۹

به گزارش خبرنگار اقتصاد معاصر؛ بررسی بازار اقلام اساسی نشان می‌دهد که قیمت تقریبا تمام کالاها ثابت و بدون تغییر است. این در حالی بوده که مشکلاتی نظیر بی‌ثباتی در بازار ارز به دلیل تنش‌های منطقه و همچنین مسائل مربوط به خطوط هوایی و کاهش عرضه گوشت گوسفندی تنظیم بازار به فروشگاه‌های زنجیره‌ای، نتوانستند آرامش این بازار را برهم زنند.

 

بررسی‌های میدانی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها و همچنین فروشگاه‌های اینترنتی نشان می‌دهد که قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار  با قیمت ۸۵ هزار تومان در سوپر مارکت دیجی کالا به فروش می‌رسد. البته این قیمت در فروشگاه‌های حضوری نیز قابل مشاهده بوده اما در مناطق مختلف کلان‌شهرهایی همچون تهران متغیر است و شاید به ۹۵ هزار تومان هم برسد.

 

قیمت هر کیلوگرم گوشت ران گوسفندی در با سلام، ۵۹۵ هزار تومان است. این در حالی بوده که قیمت گوشت قرمز نیز در بازار متفاوت بوده اما روند قیمتی آن، حاکی از ثبات قیمت‌ها است، به طوری که همچنان یک کیلوگرم گوشت چرخکرده مخلوط تنظیم بازاری با قیمت ۲۷۵ هزار تومان و هر کیلوگرم گوشت گوسفندی تنظیم بازاری ۳۱۶ هزار تومان قیمت دارند. این قیمت‌ها در حالی بوده که برخلاف مشکلاتی که در واردات گوشت گوسفندی وجود دارد اما تغییری در قیمت‌ها مشاهده نشده است.

 

سایر اقلام اساسی همچون روغن مایع آفتابگردان، برنج ایرانی و تخم مرغ نیز تغییرات قیمتی را تجربه نکردند، به طوری که هنوز هم قیمت یک عدد روغن مایع ۵۰ هزار تومان، یک شانه ۳۰ عددی تخم مرغ (بسته به محل زندگی) ۱۵۰ هزار تومان و هر کیلوگرم برنج ایرانی سرلاشه معطر طبیعت نیز ۹۲ هزار تومان است.

 

نگاهی به وضعیت بازار اقلام اساسی

ارسال نظرات